Spotlight 5 (Английский в фокусе. 5 класс). Учебник. Ваулина Ю.Е., Дули Дж. и др.

Учебник является центральным элементом учебно-методического комплекта «Английский в фокусе» и предназначен для учащихся 5 классов общеобразовательных учреждений. Отличительной особенностью УМК является модульное построение учебника, наличие аутентичного материала о России, заданий, соответствующих требованиям международных экзаменов, готовящим постепенно к государственной итоговой аттестации учащихся в 9 классе. Учебник получил положительные заключения РАН и РАО на соответствие Федеральному государственному образовательному стандарту основного общего образования.

Spotlight 5 (Английский в фокусе. 5 класс). Учебник. Ваулина Ю.Е., Дули Дж. и др.

 

Описание учебника

ОГЛАВЛЕНИЕ
Стартовый блок (стр. 10-24)
Модуль 1 — школьные дни (стр. 25-34)
Школа 1А! PP.
1В первый день! PP.
1С любимые предметы п. 30
Модуль 2 — это я! (PP.)
2a я из стр. 36-37
2b мои вещи стр. 38-39
2C моя коллекция p. 40
Модуль 3 — Мой дом, мой замок (стр. 45-54)
3A at home PP.
3B, вперед! PP.
3C моя спальня p. 50
Модуль 4-семейные узы (стр. 55-64)
4а моя семья! PP.
4b Who’s who PP.
4C известные люди p. 60
Модуль 5 — животные мира (стр. 65-74)
5A удивительные существа стр. 66-67
5B в зоопарке С. 68-69
5c My pet p. 70
Модуль 6 — круглосуточно (стр. 75-84)
6а проснуться! PP.
6b at work PP.
6C выходные p. 80
Модуль 7 — в любую погоду (стр. 85-94)
7а год за годом стр. 86-87
7b платье справа стр. 88-89
7C это весело p. 90
Модуль 8 — особые дни (стр. 95-104)
8а торжества, стр. 96-97
8B шеф-повар С. 98-99
8c это мой день рождения! p. 100
Модуль 9 — современная жизнь (стр. 105-114)
9а ходить по магазинам стр. 106-107
9б это было здорово! PP.
9c не пропустите! p. 110
Модуль 10 — каникулы (стр. 115-124)
10A путешествия и отдых стр. 116-117
10b летние развлечения PP.
10C просто Примечание p. 120
В центре внимания-Россия стр. 1-12
Грамматика справочный раздел pp. РАНГ: GR1-GR7
Список слов ПП. WL1-WL14
Географические и личные имена pp. WL14-WL16
Язык грамматики и изучения
Навыки лексики pp. WL16-WL17
Таблица транслитерации p. WL17
Произношение p. P1
Песенные листы pp. SS1-SS3
неправильный глагол
Table of Contents
GRAMMAR READING
English-speaking countries; the imperative
The English alphabet;
Numbers; Names; Colour;
Common verbs; Places;
Classroom objects;
Classroom language
Module 1 1a school subjects; days of the week; school objects articles — a/an school notices
1b numbers personal pronouns; the verb ‘to be’ dialogue: introducing yourself to a new student
1c a subject choice form
Culture Corner (p. 31) — School in England; English in Use (p. 32) — greetings /ei/ — /ее/- /9/; Extensive reading: Across the curriculum: (Citizenship) Working 2gether (p. 33); Progress Check (p. 34)
2a countries and nationalities; word formation (-ish, -ian, -er, -ese) have sot article: Amazing Spidey!
2b personal things plurals; this/those — that/those dialogue: talking about birthday presents
2c numbers (21-100) message on a web forum: 1 love stamps
Culture Corner (p. 41) — UK souvenirs; English in Use (p. 42) — buying a souvenir /и:/ — /л/; Extensive reading: Across the curriculum: (Geography) English-speaking countries (p. 43); Progress Check (p. 44)
3a rooms; ordinal numbers
3b furniture and appliances there is — there are; possessive adjectives article: Live High Up! dialogue: describing a flat
3c prepositions of place
Culture Corner (p. 51) — A Typical English House; English in Use (p. 52) — viewing a house /и/ — /и:/; Extensive reading: Across the curriculum: (Art & Design) Taj Mahal (p. 53); Progress Check (p. 54)
4a family members can (ability); object pronouns/ possessive adjectives a paragraph: my bedroom a diary entry: My secret diary
i 4b appearance possessive (‘s/s'(/whose; imperative dialogue: describing people
4c a fact file: Teens’ Favourite
Culture Corner (p. 61) — American TV Families; English in Use (p. 62) — identifying and describing people /w/ -/i:/; Extensive reading: Across the curriculum: (Literature) My family (p. 63); Progress Check (p. 64) LISTENING & PRONUNCIATION SPEAKING/NOTIONS FUNCTIONS WRITING
/а/, /ае/, /Ь/, /К/, /d/, /д/, /h/, /ai/, /i/, /<fc/, /к/, /1/, /т/, /п/, /р/, /kw/, /Г/, /8/, /t/, /V/, /w/, /ks/, /f/, /z/, /с/, /е/, /ои/, /d/, /и:/, /л/ introducing people; presenting yourself; identifying objects
— a school timetable
introducing yourself a fact file about yourself
listening for specific information a subject choice form

talking about origins and languages; present the story of Spider-Man a poster of your favourite cartoon characters
/s/, /z/, /iz/; listening for specific information talking about possessions a list of things you want for your birthday
a paragraph about your collection
listening for specific information; /9/, /а/ describing the house in the text and your house a paragraph about your house
describing your new flat
asking about location a paragraph about your bedroom
describing your family a diary page
asking for and giving personal information about someone; describing people a short description
listening for specific information talking about a famous person a famous person profile
VOCABULARY GRAMMAR READING j
5a animals present simple (affirmative) article: animals of India
5b parts of the body of an animal present simple (negative and interrogative) dialogue: at the zoo
«a о 5 5c pets and farm animals messages on a chat forum about pets
Culture Corner (p. 71) — Furry Friends; English in Use (p. 72) — a visit to the vet /е/ — /з:/; Extensive reading: Across the curriculum: (Science) It’s an insect’s life! (p. 73); Progress Check (p. 74)
6a daily activities adverbs of frequency; prepositions of time website entry: Lara Croft
Module 6 6b jobs present continuous dialogue: talking about jobs
6c activities an email: giving news
Culture Corner (p. 81) — Landmarks; English in Use (p. 82) — making suggestions /о:/ — /а:/; Extensive reading: Across the curriculum: (Science) Sundials (p. 83); Progress Check (p. 84)

Spotlight 5 (Английский в фокусе. 5 класс). Учебник. Ваулина Ю.Е., Дули Дж. и др.